Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników strony internetowej notariusz-warszawa-mokotow.pl, zwanej dalej „Witryną”.
§ 1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Magdalena Pacuła-Ziemińska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Notarialna Notariusz Magdalena Pacuła-Ziemińska z siedzibą w Warszawie 02-526 przy ulicy Opoczyńskiej 4A lok. 5, zwana dalej „Administratorem” lub „Kancelarią”.
§ 2. Dane kontaktowe
Z Administratorem można skontaktować się:
- telefonicznie pod numerami: 533 555 375, 730 717 878, 22 121 6785
- mailowo pod adresem: pacula@notariusze.waw.pl
- pisemnie na adres: ul. Opoczyńska 4A lok. 5, 02-526 Warszawa
§ 3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych
Dane osobowe użytkowników Witryny są przetwarzane w następujących celach:
- Świadczenie usług notarialnych: Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji czynności notarialnych, do których dokonania notariusz jest zobowiązany na podstawie ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1191 z późn. zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi).
- Kontakt z użytkownikami: Dane osobowe (takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) podane w formularzu kontaktowym lub przekazane w inny sposób (np. telefonicznie, mailowo) są przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania i prowadzenia korespondencji z użytkownikami. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, polegający na komunikacji z użytkownikami Witryny).
- Ustalanie, dochodzenie lub obrona roszczeń: Dane osobowe mogą być przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z prowadzoną działalnością. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
- Zapewnienie bezpieczeństwa: Kancelaria dokłada wszelkich starań, aby chronić dane osobowe i przetwarzać je z poszanowaniem zasad poufności, integralności i rozliczalności. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
§ 4. Odbiorcy danych
Dane osobowe użytkowników mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w tym organom wymiaru sprawiedliwości i organom administracji publicznej. Ponadto dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora i w jego imieniu, takim jak dostawcy usług IT (np. hostingodawca), podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, czy też inne podmioty, o ile jest to niezbędne do prawidłowego wykonywania obowiązków notariusza wynikających z przepisów prawa.
§ 5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a następnie przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności:
- Dane dotyczące czynności notarialnych są przechowywane przez okres 10 lat, zgodnie z art. 90 § 1 ustawy Prawo o notariacie.
- Dane przetwarzane w celu kontaktu z użytkownikami są przechowywane do czasu zakończenia korespondencji lub wycofania zgody, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Dane przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń są przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń.
§ 6. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
- Prawo dostępu do danych: Prawo do uzyskania informacji o tym, czy Administrator przetwarza dane osobowe, a jeśli tak, to w jakim zakresie, a także do uzyskania kopii tych danych.
- Prawo do sprostowania danych: Prawo do żądania poprawienia nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”): Prawo do żądania usunięcia danych osobowych, o ile zachodzą określone w RODO przesłanki, np. dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę na ich przetwarzanie (o ile była ona podstawą przetwarzania), a nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania: Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w określonych przypadkach, np. gdy osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych.
- Prawo do przenoszenia danych: Prawo do otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych dostarczonych Administratorowi oraz prawo do przesłania tych danych innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe i o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany.
- Prawo do wniesienia sprzeciwu: Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Prawo do cofnięcia zgody: W przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, osoba, której dane dotyczą, ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W celu realizacji powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem, korzystając z danych kontaktowych wskazanych w § 2.
§ 7. Prawo do wniesienia skargi do organu dadzorczego
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeśli uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.
§ 8. Pliki cookies
Witryna wykorzystuje pliki cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika podczas odwiedzania Witryny. Pliki cookies służą do:
- Zapewnienia prawidłowego działania Witryny i jej funkcjonalności.
- Dostosowania treści Witryny do preferencji użytkownika.
- Analizy ruchu na Witrynie i tworzenia statystyk, które pomagają w ulepszaniu struktury i zawartości Witryny.
Użytkownik może samodzielnie zarządzać plikami cookies, w tym zablokować ich zapisywanie, poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki internetowej. Wyłączenie obsługi plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Witryny.
§ 9. Bezpieczeństwo danych
Administrator dokłada wszelkich starań, aby chronić dane osobowe użytkowników przed nieuprawnionym dostępem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. W tym celu stosowane są odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, takie jak szyfrowanie połączenia, kontrola dostępu do danych, regularne kopie zapasowe.
§ 10. Zmiany Polityki Prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w dowolnym momencie. Aktualna wersja Polityki Prywatności jest zawsze dostępna na Witrynie.
§ 11 Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Prywatności zastosowanie mają przepisy RODO oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.